det årliga julbaket

Min vän har startat den finaste traditionen någonsin tror jag! Varje år samlas några fina människor runt hennes runda bord i hennes kök. Man tar med sig vad man vill baka eller fixa så sitter vi i flera timmar och myser medans juldofter sprids i köket. I helgen var det dags igen och såhär såg det ut i år!
I år fick vi våfflor til frukost! Jag hade grädde, kakao och mandelmassa på min. Det måste ni bara prova!
Det bakades pepparkakor i mängder

och så gjordes det rocky road och marsipangrisar också såklart! 

Så himla fin tradition som vi aldrig får sluta med har jag bestämt! Jag envisades med att spela den där julmusiken jag tipsade om härom veckan under hela julbaket. Ni vet den där med She & Him!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Leone

Åh man känner ju dofterna ända hit.

2012-12-11 @ 17:07:10
URL: http://lingers.blogg.se/
Postat av: emelie

Så fint det låter och ser ut!

2012-12-12 @ 23:48:03
URL: http://emelierut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0