man får inte leva om sitt liv, det är det som är själva grejen

Jag har nu läst och sett det mest rörande på länge. Efter att min mamma pratat så varmt om boken Torka Aldrig Tårar Utan Handksar så var jag ju tvungen att läsa den och den var så himla fin och rörande. Såg sedan serien och det var det finaste jag sett på så himla länge. För det första skriver Gardell på ett så hjärtskärande sätt och sen är serien så himla bra gjord. Det är skrämmande, vackert, sorgligt, roligt och helt fantastiskt alltså. Om ni inte orkar läsa boken så bör ni åtminstone klicka er in på svtplay och se serien för ni kommer inte ångra er!

Det var de som älskade mest, de av kärlek besatta, som frosten tog.



Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jag ska läsa boken när jag ser den på bibblan! Tack för skjutsen hem, söta du!

2012-10-27 @ 14:19:53
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: soffie

den va det bästa jag läst på länge...

2012-10-31 @ 13:56:34
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Jasmine

Jag såg serien på teve. Underbar, minst sagt. Jag borde kanske läsa boken, men jag är rädd för att bli alldeles för krossad. Känslosam är bara förnamnet...

Tack för fina inlägg!
Kram

2012-11-02 @ 17:36:36
URL: http://rosanatt.blogg.se
Postat av: Eriick

Serien fångade mig faktiskt inte alls.. Den kändes för kort för att ja skulle sympatisera karaktärerna. Är boken bättre ?

2012-11-14 @ 17:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0