kärlek på en pinne!

Till midsommar så var jag bortbjuden och då lovade jag att jag skulle ta med något gott. Så jag gjorde ett gäng cakepops som jag aldrig testat att göra förut. Det blev ju riktig bra faktiskt, både smaken och utseendet. Det var inte så pilligt som jag trodde att det skulle vara!

Såhär gör du:
Mixa ett paket kakor (oreos, ballerina, eller något liknande), jag använde mig av ballerina med smak av kladdkaka, blanda sen i 50 g philadelphia ost. Men var försiktig! För har du för mycket ost blir det kladdigt och då går det inte lika lätt. Rulla sedan till små söta bollar och frys dem i 30 min. Tryck in pinne som du först doppat lite i choklad och sen är det bara att dekorera hur man vill, med smält choklad, strössel osv. 
 Sen är det bara att äta och njuta!
 
 

Kommentarer
Postat av: Moster Mia

Vad fina och framförallt goda de ser ut! Men ska de vara kalla när man äter eller var det bara när man gjorde dem?

2013-06-23 @ 08:51:14
Postat av: Jasmine

De ser så himla fina ut och bilderna som du bjuder på är lika imponerande som alltid.
Tack för receptet, det här med cakepops är kanske något att ta sig an.
Kram

2013-06-27 @ 11:36:19
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0