isigt värre

Igår var jag lekfarbror och systervakt för att hon var hemma pga lite sjukdom.
Då gjorde jag svalkande iste till mig och fina systern. Jag tänkte bara titta in här och berätta hur enkelt det är och hur himmelskt gott det är en varm dag som denna!
Du behöver bara:
ditt absolut godaste te (rött re passar extra bra just till detta)
en liter h2o
en hel fin citron
och en del socker efter smak om så önskas!
 
Du gör såhär:
Brygg ditt te extra starkt än vanligt. Så till en liter tog jag ungefär fyra rågade och stora
matskedar med löst te. Låt det svalna och sockra på efter smak, skär fina citronskivor och pressa ned lite av saften innan du lägger i skivorna. Sen i med massa massa is (Vår is var tyvärr slut så den fick stå
extra länga i kylen bara!) Sen är det bara att dricka som bara den! Gott och väldigt enkelt en dag när det känns som att sommaren är på väg.

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Dina bilder inspirerar så!
Iste är så gott. Att göra eget ska jag absolut göra, tack för fint tips. :)
Kram

2013-05-21 @ 20:19:22
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0